Nenumitul Edi Cârlan – o comedie dulce-amară

Teatru

10320957_1570792359905819_8338975952568917839_oTeatru înseamnă spectacol. Un spectacol într-un timp și spațiu limitat, unde actorii trăiesc. În Scrieri despre teatruTadeusz Kantor, un reputat regizor, actor și pictor de origine poloneză, spunea despre teatru că „piesa de teatru nu trebuie privită ca pe un tablou, pentru emoții estetice, ci trăită concret.”

În același context, nu poți să vizionezi comedia Nenumitul Edi Cârlan și să nu te regăsești într-una dintre ipostazele ireproșabil interpretate de către Eduard Cîrlan. Ești spectator și, în același timp, trăiești fiecare emoție sau situație pusă în scenă.

Nenumitul Edi Cârlan este un spectacol de voci, cu un volum relativ mic de intervenții verbale ale protagonistului, dar cu foarte multă expresivitate, fiind mai mult un joc de mimă, comic, cu nuanțe specifice teatrului absurdului, prin care ne sunt redate situații și sentimente, însă prin multe gesturi și puține cuvinte. Avem de a face cu un personaj dezorientat, aflat în căutarea lui Dumnezeu, căruia i se pare că trăiește într-un univers lipsit de sens și care pare a nu fi „pe măsura lui”.

Certurile repetate cu prietena geloasă și cicălitoare, neînțelegerile cu părinții, plimbările obișnuite prin oraș cu mijloacele de transport în comun sau cu taxiul, conflictele cu șeful veșnic nemulțumit și discuțiile cu Dumnezeu, toate redate într-o manieră care stârnește din plin amuzamentul, sunt doar câteva dintre procesele sufletești la care te supui ca spectator, vizionând spectacolul Nenumitul Edi Cârlan11878925_1480138688971187_3319199112718808044_o

Nenumitul Edi Cârlan este un spectacol de teatru independent, care s-a jucat în mai multe locații. Dacă cititorul dorește să meargă la spectacol, îl invit să urmărească pagina de Facebook a spectacolului, unde sunt actualizate constant locațiile în care acesta se va juca.

Un spectacol cu Eduard Cîrlan

Regia: Alexandru Unguru

Scenografia: Cristian Stănoiu

Vocile: Alexandra Laura Badea, Amalia Ciolan, Bogdan Costea, Monica Ciuta, Silviu Debu, Costin Dogioiu, Sergiu Fleșner, Miruna Herovanu, Ionuț Niculae, Dragoș Olaru, Ionuț Oprea.

PĂREREA CRITICULUI: Personal, în primul rând, am apreciat partea de introducere, înainte de spectacol: câteva acorduri de chitară, pe versuri bine alese, asociate dorinței actorului de a ne închide telefoanele și de a acorda atenție spectacolului. Nu mi-a plăcut strict începutul spectacolului. Nu sunt obișnuită să aud pe bandă o serie de zgomote specifice acțiunilor fizice umane care au loc în toaletă, dar asta nu ține de performanța actorului. În al doilea rând, m-a fascinat jocul scenic, felul în care actorul privea audiența, direct în ochi, ca și cum intenționa să transmită fiecare trăire a sa. Contează foarte mult să te identifici și tu cu personajul într-un spectacol de teatru, te face să îl apreciezi, atât obiectiv, cât și subiectiv. A fost primul meu spectacol de teatru vizionat în București, așadar va avea un loc aparte pe lista mea cu spectacole.

Un spectacol nou, original, inspirat din întâmplări reale și, din câte am înțeles, inspirat într-o mare măsură din viața regizorului Alexandru Unguru, un actor genial (Eduard Cîrlan) și un joc scenic de neegalat – sunt doar câteva dintre motivele pentru care vă recomand să mergeți să vizionați Nenumitul Edi Cârlan.

 

Written by Minerva Lacatusu

Leave a Reply

Abonare la ImperiaCultura.ro via e-mail

Vă rugăm să introduceți adresa de e-mail pentru a primi noutăți, precum și cele mai recente articole publicate

Join 794 other subscribers